SOCIALRÅDGIVER TIL MODTAGELSESTEAMET -UDSATTE BØRN, UNGE OG FAMILIER

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Modtagelsesteamet i Egedal Kommune søger en socialrådgiver 37 timer ugentligt. Ansættelse fra 1. januar 2024.

 

En stilling som socialrådgiver i Modtagelsesteamet

Modtagelsesteamet er indgangen til børneområdet. Det er her, underretninger og øvrige skriftlige og telefoniske henvendelser kommer ind og behandles.  

I Modtagelsesteamet risikovurderes alle indkomne underretninger, og vi håndterer sager med mistanke om vold og overgreb. Dette sker ud fra faste procedurer, og i tæt samarbejde med kollega og ledelse.   

Herudover afholder vi enkelte partshøringsmøder, yder rådgivning omkring underretninger og er behjælpelige med øvrige administrative opgaver. 

Modtagelsesteamet består af 3 faste medarbejdere, hvorfor der er vagtrul hver 2 uge. Herudover arbejder vi tæt med rådgiverne i baglandet, som håndterer den videre behandling af sagerne. 
 

Om os

Center for Social og Handicap dækker hele det specialiserede område og er organiseret i en myndighedsafdeling og en udførerafdeling.

Vi har et tæt og praksisudviklende samarbejde mellem afdelingerne, og vi er en arbejdsplads, der arbejder tværfagligt. 

Vi ønsker at tiltrække fagligt dygtige og innovative medarbejdere med lyst og evne til at indgå i en styrket indsats på det sociale og handicapkompenserende område. Vi lægger stor vægt på faglig stolthed både i forhold til sagsbehandlingen og til de socialfaglige løsninger. Vi har brug for en kollega, der både kan være tydelig og professionel i samarbejdet med familierne, og i forhold til at indgå i de rammer, vi har i Egedal Kommune.

 

På børneområdet er vi organiseret i fire teams - Modtagelsesteamet, Socialteamet, Styrket autisme og Styrket handicap. Stillingen er forankret i Modtagelsesteamet, som er "indgangen" til afdelingen. Modtagelsesteamet består af 3 medarbejdere, samt en medarbejder, som sidder med Ukraineindsatsen. Tilsammen er der i alt 25 rådgivere på børneområdet i Egedal Kommune, og til daglig fungerer det som ét samlet team. Der er hertil tilknyttet 2 teamledere og 1 koordinator. 

Vi har i forbindelse med implementeringen af Barnets lov omorganiseret vores Modtagelsesteam, så sager hurtigere sendes til baglandet for behandling. Det betyder også, at du skal være skarp til faglige vurderinger, og trives med en, til tider, uforudsigelig arbejdsdag. 

 

Om dig

Udover at være uddannet socialrådgiver, lægger vi vægt på, at du kan påtage dig rollen som myndighedsperson samt er god til at være empatisk i mødet med familierne, børnene og de unge samt interne og eksterne samarbejdspartnere.

Derudover ønsker vi, at du:

  • Kan agere i det akutte arbejde, hvor forældre, børn og unge kan reagere krisepræget og være bange eller vrede.
  • Brænder for børn, unge og familieområdet og gerne har myndighedserfaring inden for området.
  • Er i stand til at være mødeleder.
  • Værdsætter myndighedsrollen og er god til at nedtrappe konflikter.
  • Bidrager med et åbent blik for muligheder og løsninger i den daglige opgaveløsning.
  • Er omstillingsparat, og kan navigere i en travl hverdag.
  • Kan arbejde inddragende i forhold til familier og deres netværk.
  • Bruger IT som en sikker og naturlig ting i det daglige arbejde.
 
Vi kan tilbyde dig
  • En arbejdsplads, hvor vi værdsætter et godt arbejdsmiljø, og hvor der er stor fokus på faglig stolthed.
  • En arbejdsplads med kompetente og engagerede kolleger, hvor der er rum til nye tanker og kreative løsninger, samt daglig sparringsmulighed med dine kolleger og ledelsen.
  • En værdibaseret organisation som er midt i en spændende udvikling.
  • En arbejdsplads, hvor vi afholder inddragende netværksmøder, og hvor vi anvender en kombination af ICS og Signs of Safety i form af tavlemøder med rådgiver som mødeleder.
  • En arbejdsplads, hvor vi bl.a. er i tæt samarbejde med skole, dagtilbud, Politi og Børnehus omkring de specifikke udfordringer og bekymringer.
  • En arbejdsplads med tydelige arbejdsgange, hjælpevejledninger og skabelonsystemer, som letter det daglige administrative arbejde.
  • Supervision, fleksibel arbejdstid og en høj grad af indflydelse på eget arbejde.
  • Et introduktionsprogram, der tager udgangspunkt i dine faglige og personlige kompetencer.
  • Fokus på løbende intern opkvalificering.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.

Ved ansættelse i Egedal Kommune, skal der indhentes børne- og straffeattest.

Stillingen er på 37 timer pr. uge med ansættelse fra 1. januar 2024, eller hurtigst muligt herefter. 
 

Yderligere oplysninger

Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Karina Skipper 7259 6593 eller medarbejder i Modtagelsesteamet Karoline Jørgensen på 7259 6568. 
 

Ansøgningsfrist

Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning, samt relevante bilag, så den er os i hænde senest onsdag d. 29. nov. 2023

Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag den 5. december 2023


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=70234c6c)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune - Børn, Unge, Familier og Handicap, Hindbærvangen, 2765 Smørum

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5940097

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet