Netværksspecialister til at drive statslige institutioners netværk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Statens It søger en dygtig netværksspecialist, der vil være med til at opbygge Danmarks nye it-infrastruktur og vedligeholde den nuværende, så vores kunder fortsat har stabil drift. Du bliver del af et team med mere end 40 højt kvalificerede kolleger med det fælles afsæt, at arbejdet med netværk er helt grundlæggende for sammenhængskraften i vores samfund.

Om stillingen Vi driver netværk af forskellige størrelser hos ministerier, departementer og styrelser, og etablering samt fejlretning af netværk lokalt hos kunderne er en helt central del af vores forretning. I den forbindelse er vi i gang med en spændende modernisering af netværket baseret på aktuelle og moderne teknologier.

Som netværksspecialist hos os kommer du ud i alle hjørner af din faglighed, ligesom vores størrelse og vidt forskellige kunder vil sikre dig en stor variation af faglige udfordringer og rigtig gode udviklingsmuligheder.

Arbejdsopgaverne er mangfoldige og tæller blandt andet:

  • Gennemførsel af omlægninger af lokale netværk hos kunderne i tæt samarbejde med kolleger
  • Konfiguration af infrastrukturservices, som understøtter vores arbejde og kundernes it
  • Deltagelse i projektteams og bidrag med specialviden
  • Fortsat sikring af grøn omstilling på netværksenheder og designs.
Vores netværksteam indgår i området Infrastruktur og Datacenter og er lokaliseret i Ballerup.

Om dig Du motiveres af en projektdrevet og kundeorienteret kultur.

Tekniske kompetencer

  • Stillingen kræver viden om netværk på et niveau, hvor du ved hvordan et routet netværk er skruet sammen og ikke er bange for at starte en fejlsøgning.
  • Vi ønsker os, at du har mindst 3 års relevant erhvervserfaring inden for LAN og WiFi-netværk samt de services, der knytter sig dertil, fx WLC, DHCP, DNS og certifikater
  • Du får brug for erfaring inden for Cisco og/eller Aruba-teknologier og -værktøjer.
Personlige kompetencer

Som person trives og motiveres du med et ansvarsområde, hvor du har en systematisk og analytisk tilgang til problemsøgning, har gode fejlretningsegenskaber og kan tage ansvar for løsningsdesign.

Du vil få kolleger, der elsker at sparre om deres fagområde og som har en mening om alt. Vi kan selv vinge nedenstående af og håber derfor også, at du er:

  • opsøgende og lyttende (’hvad kan jeg bidrage med’)
  • vedholdende (’det skal fixes’)
  • en holdspiller med gode samarbejdsevner
  • empatisk anlagt med god menneskeforståelse, da vi kommunikerer med kunder, kolleger og leverandører på mange niveauer og medier
Vi ser herudover, at du har en høj faglig stolthed og prioriterer løbende videreuddannelse samt eventuel certificering.

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med ITIL og ISO 20.000/27.001 som rammeværktøjer.

Om os Statens It er en styrelse under Finansministeriet, som leverer it-drift og services til statslige ministerier, styrelser og selvejende uddannelsesinstitutioner.

Vi arbejder efter en strategi om:

  • Høj kundetilfredshed
  • Høj informationssikkerhed og sikker drift
  • Pålidelige projekter
  • Klimavenlig og bæredygtig it
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs i organisationen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Statens It har hovedkontor i Ballerup i Storkøbenhavn og satellitkontorer i både Aarhus og Sønderborg.

Din primære arbejdsplads vil være Ballerup.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens IT må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen og Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Lars Knudsen på telefon 7231 1502 på hverdage mellem kl. 08:00 og 15:00 eller pr. mail lakn@statens-it.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 23. juli 2023.

Vi holder samtaler løbende.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170422&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862586

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet