Bliv kirketjener i et dynamisk arbejdsmiljø i Ledøje-Smørum Pastorat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En stilling som kirketjener i Ledøje-Smørum Pastorat er ledig til besættelse pr. 1. december 2024.

Stillingen er på 30 timer (80% beskæftigelsesgrad). Vi har i forvejen en kirketjener på fuld tid, som du skal dele opgaverne med.

 

Ledøje-Smørum Pastorat består af Ledøje sogn med 954 antal indbyggere og Smørum sogn med 11.513 indbyggere.

 

Som kirketjener i vores pastorat bliver du en del af et spændende og travlt arbejdsmiljø, hvor du vil arbejde sammen med alle faggrupper; fire præster, tre gravere, to organister, to kirkesangere og en kordegn.

 

Som kirketjener skal du og din kirketjenerkollega varetage følgende opgaver:

 

  • Kirketjenester
  • Rengøring af de 2 kirker og sognegården
  • Indkøb
  • Forberedelse og afvikling af diverse arrangementer
  • Vedligeholdelse af sognegårdens have, herunder græsslåning, hækkeklipning og ukrudts-bekæmpelse.

 

 

Vi forventer, at du er:

 

  • Serviceminded, imødekommende, uhøjtidelig og har god situationsfornemmelse
  • God til selvledelse, herunder at tage initiativ og tilrettelægge din arbejdsdag sammen med din kollega
  • God til ”at holde hus”, er kvalitetsbevidst med syn for rengøringsbehov og rengøringsstandard samt løbende oprydning i et aktivt hus.
  • Har godt overblik, kan prioritere og eksekvere effektivt
  • Praktisk anlagt, da du og din kollega har ansvar for husets teknik og skal håndtere AV-udstyr mm
  • En virkelig god teamspiller, som kan samarbejde til alle sider – først og fremmest med din kirketjener kollega og de øvrige ansatte ved kirken, men også med de mange frivillige, og succesfuldt kan inddrage relevante frivillige aktører til rette tid – i tæt dialog med øvrige kolleger i kirkens daglig dag.
  • Erfaren bruger af IT (vi har elektronisk kalender og bruger mails)
  • Sprogligt velfunderet og taler/skriver klart og forståeligt dansk
  • Fortrolig med kirkelige aktiviteter, gudstjenester og kirkelige handlinger
  • Optaget af at bidrage til at vores kirker bliver endnu mere relevante for flest muligt i sognet.

 

Vi kan tilbyde:

  • Et spændende job, som er ”mere end et job” – snarere en livsstil
  • Et dynamisk arbejdsmiljø præget af engagement og samspil
  • Et godt arbejdsfællesskab med kolleger og frivillige
  • En ledelse, som lægger vægt på delegering og ansvar



Ansættelse sker ved Ledøje-Smørum Sogns Menighedsråd beliggende Flodvej 73E, 2765 Smørum.

 

Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S) og Organisationsaftalen for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirketjener eller graver indgået mellem Kirkeministeriet og Danmarks Kirketjenerforening og det tilhørende protokollat for kirketjenere. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

 

Nuværende tjenestemandsansatte kirketjenere har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

 

Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kirketjenere gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start.

 

Årslønnen aftales indenfor intervallet 305.819,00 kr. – 394.347,00 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 305.819,00 kr. (nutidskroner).

 

Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 28.860,00 kr. (nutidskroner).

 

OK tillæg på 1.351,00 kr. (nutidskroner) pr. år.

 

Menighedsrådets forslag til lønniveau er 340.000 kr. ved ansættelse på 37 timer (nutidskroner). Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kirketjenerforening.

 

Løn OK tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

 

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til pastor og daglig leder Brian K. Schønberg på telefonnummer 2974 5221 eller Kontaktperson Susanne S. Hansen på 2822 5771.

 

Ansøgningen med relevante bilag sendes til Ledøje-Smørum Pastorat, Flodvej 73E, 2765 Smørum,  på mail 7185@sogn.dk.

 

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 20.  oktober kl. 12

 

Ansættelsessamtaler finder sted løbende.

 

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer og børneattester.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ledøje-Smørum Menighedsråd, Flodvej, 2765 Smørum

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127478

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet