Barselsvikar - Børn og ungerådgiver til børnehandicapområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med børn og unge med varig nedsat funktionsevne? Har du administrativ tæft og er du er stærk i relationer og leverer myndighedsarbejde med empati og tydelighed, så kan du være vores nye kollega.

Da en af vores børn- og ungerådgivere skal på barsel, søger Familieafsnittet en ny kollega i et vikariat i vores børnehandicapteam. Stillingen er med mulighed for forlængelse/fastansættelse.

Hvem er vi og hvordan arbejder vi

Familieafsnittet består af 36 medarbejdere og varetager myndighedsopgaver, forbyggende opgaver og behandlingsindsatser.

Vi har forskellige faggrupper i afsnittet, som arbejder i et tværprofessionelt miljø hvor udfordringerne tit mødes med designede løsninger. Så du skal være parat til at lade dig forstyrre, blive inspireret af andre fagligheder og skabe indsatser, fremfor alene at trække på det traditionelle.

Vi holder et stramt fokus på kerneopgaven, springer ikke over, hvor gæret er lavest og går gerne den ekstra meter for at sikre vores børn og unges livsudfoldelse og mestring.

Alle faggrupper er samlet i fælles lokaler, så der er fysisk tæthed, som understøtter den tværprofessionelle tilgang til opgaveløsningen.

Samtidig er de primære samarbejdspartnere repræsenteret på matriklen, så der er kort afstand til alle i det tværsektorielle samarbejde. Vi er p.t. i gang med en proces, hvor vi vil styrke relationerne til de interne lokale samarbejdspartnere, forældrene, børnene og de unge ved at være mere fysisk til stede i deres primære arenaer. Samt sikre færre relationer, så relationerne styrkes gennem mere kontinuitet.

Vi er organiseret i 2 distrikter der indgår i en lokal klynge med almentilbud og andre tilbud. Der arbejdes med 0-18/23 år i alle aspekter af sagsprocesserne. Vi er derudover specialiseret på børnehandicapområdet og ift. anbringelser i 2 myndighedsteams, samt et Forebyggelses- og Indsatsteam.

Ambition og metode

Vi står som alle overfor at skulle arbejde efter ny lov og andre paradigmer end tidligere med Barnet Lov. Der skal bruges mere tid på relationer og det tværprofessionelle skal styrkes. Ligesom der er særligt fokus på børneinddragelse særligt på børnehandicapområdet. Vi arbejder ud fra de to kerneopgaver Mestring og udfoldelse. De rammesætter sammen med den systemiske/narrative tilgang arbejdet i det samlede Familieafsnit.

Metodisk arbejdes der med det løsningsfokuserede (LØFT) i skoler, dagtilbud, PPR og sundhedsplejen. Så der er et fælles mindset og sprog på tværs. I det monofaglige arbejder rådgiverne i DUBU med ICS som metode afsæt. SOS bruges som model i LØFT og sikkerhedsplansarbejdet.

Stillingen i Teamet Børn og unge med nedsat funktionsevne.

3 rådgivere og en deltids administrativ medarbejder, udgør sammen med fagkoordinator og ekstern jurist teamet. Det er et gennemsnitligt sagstal på 25 og der arbejdes i visse sager tæt sammen rådgiver fra det psykosociale område og vores behandlere fra indsatsteamet.

Det vi forventer af dig:

  • Du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant mellemlang videregående uddannelse.
  • Du kan kommunikere klart, tydeligt og anerkendende overfor borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Du er dedikeret til arbejdet
  • Du har ambitioner om høj faglighed og ordentlighed
  • Du besidder stærke relationelle egenskaber
  • Du kan arbejde netværks-inddragende og styre større netværksmøder fra tavle
  • Du har styr på det administrative i myndighedsarbejdet og kan afstemme det med din rolle som socialarbejder
  • Du kan arbejde kreativt og innovativt indenfor de økonomiske og juridiske rammer, der er for arbejdet
  • Du har den nødvendige psykiske grounding og mod til at møde de mest udsatte børn og unge
  • Du kan og forstår at arbejde i en politisk styret organisation

Vi tilbyder:

  • En arbejdsplads, hvor der er ro og fokus på kerneopgaven
  • Høj faglighed, hvor flertallet har videreuddannelse på diplomniveau
  • Ledelse der er certificeret i Psykologisk Tryghed og arbejder med dette på medarbejderniveau
  • En arbejdsplads, hvor du kan være medskaber af udviklingen
  • Et spændende mono- og tværfagligt miljø med vide rammer for udvikling og nytænkning inden for børne- og ungdomsområdet
  • Kort og ubureaukratisk afstand til de interne samarbejdspartnere
  • Tæt faglig og kollegial sparring, samt ekstern supervision
  • Politisk bevågenhed og forståelse for dit arbejdsområde
  • Arbejdsplads tæt på Glostrup Station, med tværgående tog/bus forbindelser
  • Fleksibelt arbejdsvilkår med høj grad af selvledelse og god Work-life-balance

Det praktiske:

  • Ansøgningsfristen er d. 27.8. kl. 23.59 2023. Vi afholder samtaler d. 29.8. 2023.  Du bedes derfor reservere dagen til samtale.
  • Stillingen på 37 timer om ugen, forventes senest besat fra 1.10. 2023.
  • Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest.
  • Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.
  • Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for endt uddannelse og andre relevante bilag.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte faglig leder Siri Mosbech på telefon 91 17 18 59. Send evt. en SMS og bed om opringning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Glostrup Kommune, Rådhusparken, 1, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://glostrup.career.emply.com/ad/barselsvikar-born-og-ungeradgiver-til-bornehandicapomradet/94q74z/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889013

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet